Wolverine, Friz ve Ask-i Memnu

Hollandali (Friz - Frisian) arkadasimla okulda bulusup odevimizi konustuk. Pratik cocuk, is yarim saatte bitti yine. Sonra yine Turkiye uzerine konustuk. Cocuk Ergenekon sorusturmasiyla ilgileniyor (nerden bildigine sastim, 'okuyorum herhalde' dedi), Ermeniler ve Kurtler hakkindaki fikirlerimi soruyor. Cok ilgili. Gipta... Oyle merakli ki, her soyledigim seyden sonra onun nasil oldugunu ve benim o konu hakkinda ne dusundugumu ogrenmek istiyor. "Ankara pek guzel degil" diyecek oldum, hemen aciklamam gerekti.
Poturgemin* bu arkadasimin Turkiye hakkinda okuyor olmasina dair yorumu; Hollanda haberlerinin cok sade ve heyecansiz olmasi, tekduze olmasi, okumaya merakli Hollandalilarin da bununla doymayip baska haberleri okumaya yonelmesi seklinde. Dogru olabilir. Bugunun en carpici basliklari icinde ilk sirada su var (dutchnews.nl):
"Senior civil servants say the kilometer tax plan is megalomaniac."

Ayrica bu arkadasim da cogu Hollandali gibi, buranin havasindan adeta nefret ediyor. Evet, hava kotu ama mesela bizim Rizeliler, Sivaslilar bu kadar kotu konusurlar mi hava hakkinda? Yagmur Rize'de, kar Sivas'ta diye biliyorum ama yanlis olabilir...
Bugun sabah okula gelirken, hava -6 C dereceydi, hissedilen sicaklik -10 C. Poturgemin saclari buz tuttu - ilk defa gordugum bu sey oyle guzel ki sacin on ve yanlardaki telleri tek tek bembeyaz donuyor. Sacin kalin, beyaz, aksi telleri varmis gibi oluyor. Wolverine gibi.

Sonra eve geldim, gunluk makarnami pisirdim (yogurtlu-salcali). Youtube Ask-i Memnu'sunu izledim. Bihter basarisiz. Romanin aslindaki gibi duygulu ve incinmis olmasini isterdim. Beren Saat ise naif ve narin bir Bihter'e yaklasamiyor bile. Sinirli, cirkinlesmis ve kisir bir yorum yapti karaktere. Yuz ifadesi -onlarca bolum oldu- halen ayni. Bu kizin en sonda utanctan ve uzuntuden intihar etmesi gerek. Oysa dizideki Bihter ne utaniyor, ne uzuntuden kahroluyor. Sadece kin ve kiskanclik duyuyor...
Matmazele agladim biraz. Zerrin Tekindor cok tatli, guzel. Oyunculugu hem sade hem zengin...

* Kocam. Poturge ile bir alakasi yok. Ben ona Poturgem diyorum. Bir nevi sevgi hissinin sesi. ("Damacanalar gibi icim kabariyor." Turgut Uyar)

Tam kiz blogu oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder