Alerji


Pazardan 'sweetie' isminde (Fr. oroblanco, Türkçe ismi yok), greyfurta benzer ama daha tatlı iddiasıyla, yeşil ve şirin bir meyve almıştım. İnce gibi görünen kabuğu en kalın mandalina kabuğundan daha kalın çıktı. İçinden çıkan meyvenin beyaz yumuşak gömlekleri o kadar çok katmanlı ve kalın ki, uzun uzun ve didik didik soymak gerekti sabırla. Meyveye varınca öyle hemen dilim dilim yemek de mümkün olmadı. Meyvenin zar kabuğu da kayış gibi kalın, sert. Greyfurt gibi yaklaşalım, bunları da soyalım, löp etini yutalım deyince de işimiz iş; çünkü meyvişin dilimleri dilimcik. O kadar ince ince ki elde parçalanıyor. Ama ben yılmadım, iki sweetie'nin her bir dilimine kadar soymak suretiyle hakkından geldim. Ev köy C vitamini koktu. Üstüne de üç kiviyi üleştik Pötürge'yle. Ertesi gün de yılan balığı işte...

Benim bünyede bir kaşıntılar. En fenası da ellerim, kaşımaktan acıdı ellerimin içi... Sweetie zillisi mi, kivicikler mi, minik yılanım mı müsebbibi oldu bu alerjinin? Soruyu soruşumdan belli değil mi hangisinden şüphelendiğim. Buradan sweetie için şu Türkçe isimleri öneriyorum: Nafile, mehh, möhh, ampul.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder