Çalışan İnsanın Istırabı

Yatak odama siyah perde taktım, anne karnı gibi kuytuluk oluyor yatak. Oda doğuya baktığından, perde açıksa sabah güneşi en sidiklimize vuruyor.


İş yerimde çalışma saatlerinde sandviç yemek yasaklandığından beri, sabah hamur humur yolda tıkınarak yürüyorum işe. Yanımdan gözlerinin üzerine farla manzara resmi yapılmış kadınlar, kokoş genç kızlar geçiyor. Bu kokoşlukla gittikleri dershane işe yaramaz, sınav kazanamazlar diyemem. Kokoş candır. Ben kokoş kız kardeşimden öğrendim kaşların uzun uzun, yay yay veya köşeli olmasının yüzü “kart” gösterdiğini. Bebeklerin, küçük kızların nasıl olur kaşları? Dağınık, kısa, düz. İşte bir baby face sırrı… Yanımdan türlü türlü kızların geçmesini seviyorum. Sabah başkalarının da uyanıp bir yerlere gittiğini, gidebilmek için berelere atkılara büründüğünü görmek bana moral veriyor.

Ofisimde oturuyorum. “Amirim”den çok korkuyorum. Karşısındayken, kalbim heyecanla çarpıyor, dilim damağım kuruyor, oturup içimden tekrar ediyorum ezberlediğim bilgileri. Benim amirim soru sordu mu, cevabını almak ister. Geçen gün odasında uzun zaman geçirmem gerekti, anladım ki ben onu normal bir insan olarak değil, korkulacak bir insan gibi görüyorum. Yapma yavrum dedim kendime. Bak o da küt saçlı bir kadın. Bak yüzük onun da parmağını sıkmış.

Öğlen oluyor, her gün bir başka arkadaşımla öğlen yemeği için randevulaşıyorum. Genellikle iş arkadaşlarıyla, genellikle işten veya amirlerden bahsederek yemek yiyoruz. Ben ara sıra kaşlara getirmeye çalışıyorum konuyu. Şimdiye kadar sadece bir arkadaşımı ikna edebildim kaşlarını düz-kısa yapmaya. O değil de, bıyığını almayan kızı buna ikna etmek çok zor. Oysa bıyıklı kız, kedi gibi. Tweety’nin peşinde koşan beceriksiz Slyvester gibi. O değil de, Tweety dişi miydi erkek miydi?

Bugün ateş beni çağırdı, whopper yedim. Dönerken vay dedim, ne kadar soğanlıydı ki bu zıkkım, böyle yanıyor gözüm boğazım. Bunu duyan arkadaşım ne dese beğenirsin: “Benim de yaniy EdWd, bak etrafa insanlar da bir nahoş…” Derken anlaşıldı, “torba yasa” eylemcilerine biber gazı sıkılmış, gaz göze görünmez ama kokusu kalmış…

Varam da çay içem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder